2011/08/25

a bicycle story

this story began about a week ago when I arrived in Amsterdam and I knew I need to find myself a bike, because it is truly the best way of transport in this city. I was very happy when I found a bike in the house we are staying at (you might remember it from this post). but then I found out that longer distances are not for this small bike and I need to get another one. people told me I shouldn't pay for a second hand bike more than 80 euro, so I was searching for it, but it was very hard to find any bike below 100 euro... who would have thought that getting a bike in a city where there are more bikes than citizens would be that difficult :) then I finally found myself a nice used bike that cost 80 euro from a sweet guy in the third photo. but I very quickly realized that it is almost impossible to ride this bike because its transmission had its own life (literally). today, finally, I was lucky and discovered some market with bikes that weren't that expensive and they looked new. so I bought this beauty for 170 euro and after all those days of searching I am totally happy with it! (...I'm not sure about the black colour though :) what do you think, should I paint it?)

tento příběh začal zhruba před týdnem, když jsem přijela do Amsterdamu a věděla jsem, že si musím sehnat kolo, protože to je opravdu ten nejsnadnější způsob, jak se po tomhle městě pohybovat. byla jsem příjemně překvapená, když jsem našla kolo přímo v domě, kde bydlíme (možná si ho pamatujete z tohoto příspěvku). ale pak jsem přišla na to, že na delší vzdálenosti je takové malé kolo naprosto nevyhovující a musím si tedy sehnat jiné. dozvěděla jsem se, že za ojeté kolo bych určitě neměla zaplatit víc než 80 euro, a tak jsem taky takové hledala, ale bylo dost těžké najít vůbec jakékoliv kolo pod 100 euro... kdo by si pomyslel, že sehnat kolo ve městě, kde je více kol než obyvatel, bude tak složité :) pak jsem konečně narazila na milého pána (viz. třetí fotka), od kterého jsem si koupila pěkné ojeté kolo za 80 euro. ale rychle jsem zjistila, že je téměř nemožné na tomhle kole jet, protože přehazovačka si žila svým vlastním životem (doslova). dnes, konečně, jsem měla štěstí a úplnou náhodou jsem narazila na trh, kde prodávali i kola, která nebyla tak drahá a vypadala nově. a tak jsem si koupila tohohle krasavce za 170 euro a po těch všech dnech usilovného shánění jsem se svým novým kolem naprosto šťastná :) (...jen si nejsem úplně jistá tou barvou :) co myslíte, mám si ho nějak vylepšit?)







31 comments:

  1. bicykle su najlepsie vsade! a jasne, ze vylepsit! (aspon kosik dopredu)

    ReplyDelete
  2. babička říkala že tu starou libertu neměla dávat do sběru. dostala za ní 13 kč.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Whooouu akurát som objavil tvoj blog vďaka Módní Unie, a teda klobúk dole, skvelé fotky, si krásna! Máš o jedného sledovateľa viac!

    ReplyDelete

  5. Reb: o kosiku dopredu uvazuju, jen to musim nejak technicky vykoumat :)

    Arašídová: tady se vsechna rozpadavajici se zrezla kola prodavaji za velke penize, je to v tomhle ohledu dost divne mesto :D

    Bren: jee dekuju moc, strasne me to potesilo!

    ReplyDelete
  6. a co vlastne v amsterdame robis?skola ci robota?btw bike je kraaaasny, a s kosikom rozhodne suhlasim :))
    http://kateonskate.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. to je super kolo a ta druhá fotka je skvělá :) amsterdam ti závidím, chci se tam taky podívat. jak dlouho tam budeš? (aspoň nějaká představa, pokud ne přesně datum) pracuješ tam už? nebo jsi tam s někým blízkým?
    www.nikolalondynova.com
    (giveaway!)

    ReplyDelete
  8. Ty kratasy s červeným tričkem..Skvělé!
    Tvoje nové kolo je dost cool. Líbí se mi kola tohoto typu. Trochu retro :)

    ReplyDelete
  9. to kolo je moc pěkné :)
    škoda že v praze se na něm nedá po městě moc jezdit :)

    ReplyDelete
  10. Co bys chtela vylepsovat na cerne barve? :D
    Ja osobne kolo stale shanim (ziju taky v NL), ale hodne lidi me uz upozornovalo, ze vetsina kol, ktera se prodavaji levne na trzich, jsou kradena.
    Jinak bych si, byt tebou, koupila nepromokavou brasnu, ktera se upevni na zadni nosic. Je praktictejsi nez kosik a vejde se do ni strasne moc veci.
    Jo a abych nezapomnela - vitej v Holandsku :)

    ReplyDelete
  11. Kolo je úžasné, a černá je klasika. Taky si budu muset nějaké pořídit, i když doufám, že nebude tak drahé.

    ReplyDelete
  12. Wow. How long will you be in Amsterdam for? You're so lucky. I LOVE it there! So stylish! Please post lots and lots of pics!

    ReplyDelete
  13. Jaká nádhera...krásné fotky.

    ReplyDelete
  14. Černa je klasika...nejde nic zkazit :) AT se Ti tam dari, Zuzi :))
    P.S. Mohla bys mi prosim napsat odkaz na clanek, jak jsi psala o prijmackach na UK? Dekuji moc! :))
    Zuzi*

    ReplyDelete
  15. To kolo je krásný! Nevýhody levných kol v Nizozemí jsou prý, že jsou často kradená. Kamarád, co žije v Maastrichtu si jedno takové koupil a ukradli mu ho... zrovna když si na něj kupoval zámek :D Ale to bude karma, takže věřím, že s tvým se to nestane :)

    ReplyDelete
  16. velmi pekné je fakt super!! :) a hej, ja by som si ho možno nejak...oživila a ofarebnila :D ale pekný je aj takto :)

    ReplyDelete
  17. are you gonna stay in Amsterdam for a long time? like, forever?

    ReplyDelete
  18. hello~

    Which camera you are using ???

    ReplyDelete

  19. Kate: zatim se zabydluju a zarizju, no a pak si zacnu shanet nejakou praci :)

    Lucy: ja jsem z nej taky nadsena :)

    N: dekuju moc! jeste nevim, jak dlouho tu zustanu, to se teprv uvidi podle toho jestli si najdu nejakou praci atd... a jsem tu s pritelem, ktery tu bude studovat

    BLONDIE: dik! :) tady snad ani jiny styl nez retro nevedou :D

    Eva: to ne no, tady je to pravy opak Prahy, jsou tu uplne vsude specialni silnicky pro kola, dokonce na kole se tu da dostat na vic mist nez pesky :))

    Adéla: no ja nevim :D premyslela jsem, ze bych ho pretrela na jinou barvu, ale se svoji sikovnosti si to jeste promyslim :D co se tyce tech kradenych kol, tak primo tam kde jsem si ho koupila, meli napsano, ze kazde ctvrte kolo je kradene a ze oni proti tomu bojujou...a dostala jsem na nej rocni zaruku, tak snad je ok... o te brasne taky uvazuju, vypada dost prakticky :) ty jsi tu na jak dlouho? a hodne stesti se shanenim kola!

    Rozpustila: ja taky doufala, ze ho sezenu levneji, ale po projiti xx bike shopu jsem usoudila, ze tohle je nejlepsi nabidka (tohle kolo melo i vsechna svetla, zamky a aspon jednu rucni brzdu)

    Nga: ze jo :)

    Rachel: I'm not sure yet, it depends on many things (eg. if I find a job here)...but it is a great adventure! :)

    Johanka-k: dekuju moc!

    Zuzi: dekuju, jsi moc hodna :) odkaz je tady: http://saladofmylife.blogspot.com/2011/02/marketingova-komunikace-pr.html

    Adéla S.: doufam, ze tohle kradeny ani ukradnuty nebude :D dali mi na nej rocni zaruku, tak snad maji svoje zbozi ok. a dali mi k nemu i sadu bezpecnostnich retezu, tak snad to zlodej neprolomi :)

    Moni: ja jeste uvidim, co s nim vymyslim, takhle mi taky prijde trosku smutne :)

    J: no, not forever :) I would like to stay here for about one year...but it depends :)

    yvonne17: I use canon 7d.

    ReplyDelete
  20. Tqak jestli na nej mas zaruku, tak by to snad melo byt v poradku. Hlavne, at slouzi! Jo a asi nebudu prvni, kdo ti neco takoveho rika, ale doporucuju koupit si takovy to ponco/plastenku na kolo (vis, co myslim, ze? takova ta plastenka, ktera se rozsiruje smerem dolu, takze pri jizde na kole zustanes vazne sucha), protoze pri tom pocasi, co tady vetsinou je, to ani jinak nejde :D
    Jinak ja tady tak vicemene bydlim. Teda trvale bydliste mam jeste v CR, ale muj pritel je holandan a ja bydlim u nej, mam tu praci a chtela bych si tu od pristiho roku dodelat magistersky titul ;)

    ReplyDelete
  21. kolo vypada dobře, uplne by se mi k nemu hodil kosik dopredu a satek pak na hlavu :) Amstrdam ti moc zavidim, prave sama uvazuju, ze pristi rok ma pomaturite (snad) odcestuju :) drzim ti palce.

    ReplyDelete
  22. V Amsterdamu (a taky Itálii) jsem obdivovala, jak se s tím prostě nepiplaj. Chlap v obleku s kufříkem v košíku, paní v sukni na podpatcích s kabelečkou v košíku.. Děsne se mi to líbilo :D Předpokládám, že to za tebou je tvůj nový byt, že? Je dokonalý! :)

    ReplyDelete
  23. black is the best! nemen nic .)

    ReplyDelete
  24. no tak ty jsi v Amstru! Já v Leidenu takže kousíček :) a už mám taky kolo - je to prostě nutnost :) tak až pojedu na výlet do Amstru tak bys mě mohla ukázat tajný místa hm? :)

    ReplyDelete
  25. Když jsem před dvěma lety žila v Amsterdamu, kamarádi mi ukázali zastavárnu kus od Damu, kde jsem si vybrala mírně ojeté a s největší pravděpodobností kradené kolo za 15 euro. Vydrželo mi rok a bylo nejlepší.
    - Emily

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...